Get Adobe Flash player
  • År 1968:
    Erbjudande från Semper. Direktreklam till förälder. Information om smakintroducering vid tre månader. Föräldern ska skicka in åtta etiketter från Sempers tremånaders-puréer och får då en haklapp. Uppmaningen är även att erbjudandet gäller i tre månader efter att föräldern erhållit brevet.
  • År 1969:
    Reklamblad direkt till förälder. Semper ger information om introducering av mat. Föräldern uppmanas att skicka sex saftetiketter för att få en barnsked med barnets namn ingraverat.
  • År 1970:
    Erbjudande från Semper. Direktreklam till förälder. Information om introducering av näring från kött och fisk (protein). Viss förändring i information. Nu uppmanas föräldern att rådgöra med barnhälsovården eller barnläkaren, hur man introducerar maten. Mot att föräldern skickar åtta etiketter från Sempers femmånaders-puréer och frimärken värda 1,10 i kuvertet, kommer föräldern att få en haklapp.

Klicka på årtalen för att se filerna.

Research: Elisabeth Torbrand Ericson, mars 2013